Skip to content Skip to footer

Pandemi Döneminde Master Franchise Yatırımı Yapmak Doğru Mu?

Pandemi Döneminde bir çok sektör olduğu gibi Franchise Yatırımı da sekteye uğradı. 2020 yılı başında hayatımıza giren ve yaşam koşullarımızı, aşamalı olarak değiştiren Covid-19 pandemisi tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de yaşam koşullarımız ile birlikte tüketim trendlerinin de değişmesine neden oldu. Buna ramen bilinen işletme zincirlerinin isim tanılırlık özelliği sayesinde bu dönemde de yatırım yapanlar uzun dönemde kazançlı çıktı. Kapanan veya üretime ara veren işletmeler, fabrikalar sonucunda ekonomik daralma global krizlere sebep olduğu kadar bazı fırsatları da beraberinde getirdi.

Global çapta yaşanılan Covid-19 pandemi süreci, tüm bu planlamaları devre dışı bırakarak ülkemizde ve dünyada ciddi bir belirsizlik süreci yaratsa da Franchise sistemlerinin belirsizlik, geleceğin görülemediği ortamlarda neler ile karşılaşacağına yönelik bir bilgi dağarcığına sahip olamadığı durumlardaki, uygulamalar olduğunu yaşayarak deneyimlemiş olduk. Covid-19 Pandemi süreciyle ciddi bir belirsizlik ortamı ile karşı karşıya kalmasına rağmen, Franchaise alanında oluşan fırsatlarında altını bir kez daha çizmeden geçemeyiz.

Normalleşme dönemini Franchise ile fırsata çevirmek mümkün.

Yaşamış olduğumuz bu dönem ve sonrasında, doğru ve güçlü bir yapıya sahip olan markalar belirsizliği tanımlayarak adını çok çabuk koyup, çözüme yönelik adımlar atarak yeni sayfalarını açtılar. Tespit ettikleri fırsatları derhal sistemlerine adapte ederek buna yönelik iş planlarını oluşturdular.

Tüm olumsuzluklara rağmen yeni ekonomi için, tüm dünyada ve ülkemizde franchising sektörü adına, pozitif bir bakış açısı oluştuğunu, sisteme inancın ve güvenin arttığını bu dönem için çok net olarak söyleyebiliriz. Bu yeni dönemde, yenilikçi firmaların ayakta kaldığı veya kalmakta olduğu bir rekabet sistemi galip geldi.

Franchise satışların geleneksel olarak kötüleşen bir ekonomide iyi performans göstermesinin nedenlerinden biri de işsizliğin ve eksik istihdamın çoğu zaman insanları kendi işinin patronu olma yolunda bir arayışa teşvik etmesidir. Geçmiş durgunluklarda da gördüğümüz gibi işletmeler yeniden normal sürecine başladığında aynı sayıda istihdam fırsatına olanak sağlayamayabilir. Normalleşme süreci bire bir geri dönüşü oluşturmayabilir.

İşleri etkilenen azaltılan ve ortadan kaldırılan insanların çoğu franchise başarısı ile ilişkili değerlendirecekleri markalar ve franchise konseptlerde arayışa gireceklerdir. Daha önce çalıştıkları işyerlerinde önceki pozisyonlarına kurumsal dünyaya dönme konusundaki güçlükler bu kişilerin geleceklerine yatırım yapma adına uygun alternatifler için aramaya yöneltecektir. Bu konu birçok marka için gelişim, büyüme adına fırsatları barındırmaktadır.

İşinizi birlikte büyütüyoruz

Adres

Türkiye —
Prof. Dr. Turan Güneş Cad. No: 140/AB
Zeytinburnu 34025 İstanbul

Bizi Takip Edin
Haber Bülteni
[mc4wp_form id="461" element_id="style-9"]

© 2024 Alfaprime.com.tr. Design by Citrus